2012/03. Kézi varrás: Március 15-re készülve-Kokárdás csat és kokárda, na meg zászló

Már régen motoszkált bennem az alábbi csat. Ma a pihenő idő alatt meg is varrtam gyorsan, meg egy pici kokárdát hozzá. Csak azért kapott apró fehér gyöngyöket a közepük, mert manapság mindenki valami mást akar. A meskán szebbnél-szebb kitűzők vannak, de semmi közük a kokárdához szerintem. Ezek a gyönygyökön kívül hagyományos kokárdák lettek, csak éppen kettő rákerült egy-egy fehér hobbyfilccel bevont csatra.


Persze nem bírtam ki, hogy ne készítsek egy aprócska hagyományos kokárdád is, a hátára varrtam egy fehér filckorongot és erre került a biztosítótű. Na azért feltúrtam néhány fiókot, mert emlékeztem, hogy van, de valamiért nem a kézimunkás cuccok közé kerültek...


Próbaképpen feltettem a Meskára, de nem fűzök hozzá sok reményt. Valószínűleg Aura fog feszíteni bennük az ovis ünnepségen :-)

A fiúknak még tartozom egy-egy kicsit formabontó, de hagyományos kokárdával. Már sejtem milyenek lesznek, de még agyban dolgozom rajtuk. Saját magamnak nagyon szeretnék egy organzarózsát, persze a kokárdát is rátenném, bár nem is tudom... Még 14 évesen készítettem magamnak egyet, és azóta is azt viselem, kicsit nehéz szívvel válnék meg tőle annyi év után.

Lehet, kicsit túlbonyolítom, de annyira lázasan készülnek az oviban, hogy átragadt rám. Pld. hétvégén zászlót készítettünk, a technika szabadon választott volt. Nem sok kedvem volt a festékkel pepecselni, ezért piros és zöld tónuspapírt vettem elő, fehéret nem, mert az nem volt, ezért a jó öreg fénymásolópapírhoz fordultam segítségért. 

A piros és a zöld tónuspapírcsíkok magassága fél cm-el nagyobbra lett vágva, mint a fehér géppapír, amiből viszont két csíkot vágtam le. A piros és a züld tónospapír egyik szélesebb oldalainak az alján fél cm-t beragasztózotam, a fiatalember pedig ráragasztotta a fehér géppapírt, majd megfordítottuk az immár összeragasztott három csíkot, és újra ragasztóztam, immár a fehér csíkot is, és ráragasztottuk a másik fehér papírcsíkot is. Íg a fehérek közé kerültek a színesek és a fehér is kb. olyan vastag lett, mint a színesek. Végül ráragasztottuk a hurkapálcákat. 


Megjegyzések

Vacskamati üzenete…
De ügyes vagy, hogy megcsináltad! Én addig jutottam, hogy pici körkokárdákat varrtam, de a csatra már nem varrtam rá. A lányoknak végül piros, fehér és zöld szaténszalagot fontam a copfjukba, ahhoz már sok lett volna a csat.

Ha elkészültem volna vele, én cakkos trikolór mintát hímeztem volna a szélére (aminek nem tudom, mi a neve, de régi terítőkön látni.)

Népszerű bejegyzések