Textilfestés columbusszal_microban_1-2 ütem


Az elmúlt napokban kétszer is festettem Columbusszal, méghozzá Simon Úr féle vékony molinóra! Meg vagyok nagyjából elégedve a színekkel, bár nem mindenből az lett, mint amit várrtam. Elég színhelyes lett a fotó, talán egy picit élénkebbek. Igazából az elefántos Quiltemhez kisírletezgettem a színekkel, de még azt hiszem fogok!
A recept a következő volt, az eredetit Kicsi Kató bejegyzésének megjegyzései között olvashatod, abból indultam ki:

1 tasak festék
2 ek konyhasó
6 dl víz
Jól elkevertem, és kb. 70 x 90 cm-es anyagdarabokat microztam benne. 700 watton, 5 percig.

Mikor kicsit kihűlt, akkor kicsavartam és hidegvízbe tettem, némi ázdogálás és öblítés után ment a tömény ecetes-vizes oldatba (6 dl víz, 1 dl ecet). Ment bele a következő anyagdarab, azt már csak három percig micrótam, és így tovább, amíg azt láttam, hogy még van a színben szufla! Érdemes több edényben láncban csinálni!

Van amelyikből két árnyalat jött ki, vagy három-négy, de a türkizből pld. hat árnyalat!

Ezeket a színeket követtem el fentről lefelé:

1., Indigókék (4 árnyalat), amely szerintem egyáltalán nem ilyen kellene, hogy legyen. Szinte megegyezik a sötétlilával, ami...
2., Farmerkék (3 árnyalat)
3., Türkizkék (6 árnyalat)
4., Sötétlila (4 árnyalat) ....inkább püspöklila az én fogalmaim szerint.
5., Orgonalila (3 árnyalat)
6., Homok (2 árnyalat)
7., Okker (2 árnyalat) ez sem ilyen szerintem.
8., Mustár (3 árnyalat)
9., Drapp (2 árnyalat)
10., Fűzöld (3 árnyalat)
11., Sötétzöld (3 árnyalat)


Eddig ezt a 11 színt próbáltam ki és van összesen 58!


Itt egy kis színpaletta a Kenderkóctól, minden szín rendelhető tőlük:

Megjegyzések

Névtelen üzenete…
Gyönyörő szinek lettek. :) Én csak ismerkedem a foltvarással, de Már több helyen olvastam erről a selyemmolinóról. hol lehet beszerezni? Postán rendelhető?
xszemclaudius@gmail.com
Köszi előre is a választ :)

Népszerű bejegyzések