MINDEN HÉTRE EGY MUFFIN - Kékáfonyás muffin (első hét)


Nagyon szeretjük a muffint. Gyorsan kész van, változatos és nagyon finom! Most elhatároztam, hogy 52 héten keresztül minden héten kipróbálom egy változatát + a bónusz sátoros ünnepeken :-)


Először az egyik áfonyás változatra esett a választásom. A forrásreceptet nem tudom megadni, mert valamikor valahonnan írtam ki és már változtattam rajta, de az egyik kedvencem. Az áfonyát meg egyébként is imádom, csak általában nagyon drága. Most viszont akciós volt az egyik hipermarketben, csak így utólag keveset vettem belőle. Több is fogyott volna... :-)


Kékáfonyás muffin

Hozzávalók 12 db-hoz: 20 dkg finomliszt, 1 teáskanál sütőpor, 1 csipet só, 10-12 dkg kékáfonya (fagyasztott is lehet, igazából a többi gyümölcstől eltérően, még finomabb is), 1 citrom reszelt héja, 10 dkg vaj, 12,5 dkg cukor, 1 cs. vaníliás cukor, 2 tojás, 0,5 dl tej

Elkészítés:

A sütőt 180 Celsius fokra előmelegítjük. A muffinforma mélyedéseit kikenjük zsiradékkal, vagy papírformákat teszünk bele.
Egy tálban elvegyítjük a lisztet a sütőporral, a csipet sóval és óvatosan, hogy minél kevésbé törjük össze, beleforgatjuk a megmosott áfonyát (ha fagyasztott, akkor nem kell kiolvasztani, mehet egyből a lisztbe).

Egy másik tálban a vajat a cukorral habosra keverjük. A tojásokat egymás után adjuk hozzá, mindegyikkel külön-külön jól kikeverjük a masszát. Hozzáadjuk a citromhéjat, majd a tejet is. Gyorsan, de óvatos mozdulatokkal, hogy a gyümölcs ne törjön össze belevegyítjük a lisztes keveréket.

Ezután egyenlő részben szétosztjuk a muffinformába, és kb. 20 perc alatt megsütjük. A sütőből kivéve 5 percig állni hagyjuk, majd kiszedjük a formából.

Tejszínhabos kávéval vagy citromfagyival is nagyon finom!

Jó étvágyat!

Megjegyzések

mmama üzenete…
Finom is az ! Mi nem eszünk évek
óta cukrot, kényszerűségből.
De a muffint megsütöm teljes kiörlésü
búzalisztből, cukor nélkül, és a
sós változatát is gyakran csinálom.
Kiváncsi leszek az 52 féle receptre.
Amaranta üzenete…
Köszi! Én meg a te cukormentesedre (édesítőszer sem?), mert anyukám diabéteszes, neki szívesen megsütném :-)
Névtelen üzenete…
Kipróbáltam áfonya helyett szederrel... holnap sütöm a következő adagot:) Köszönöm!
Amaranta üzenete…
Jó étvágyat hozzá :-)! Örülök, hogy segíthettem!

Népszerű bejegyzések