Felfújtformák-Csokis felfújttal felavatva!


Még mikor jártam fazekas szakkörre, elhatároztam, hogy korongozási gyakorlatként készítek néhány formát. Azért ez nem ment ilyen könnyen a gyakorlatban :-)

Nekilátttam, 10-et csináltam, 10 féle lett :-)

Most végre kipróbáltam a kedvenc csokifelfújtammal! Sthal Judit készítette pár éve a műsorában, illetve ehhez hasonlót, mert a receptre nem emlékszem, csak érzésre csináltam meg. Szerintem jól sikerült és nagyon finom lett!

CSOKIFELFÚJT

Kb. 12 db normál formához

Hozzávalók:
20 dkg étcsoki (vagy fele ét, fele tej de nekem így túl édes), 4 db tojás, 2-3 ek tej, 2 fiola vanília aroma (vagy 2 kávéskanál), 2 csapott ek finomliszt, 15 dkg porcukor

Elkészítés:
A sütőt előmelegítem 180 fokra, a formákat kivajazom, lisztezem.

Az étcsokit apró darabokra tördelem, meglocsolom a tejjel és mikróban megolvasztom. 20-30 másodpercenként megnézem, hogy mennyire olvad, nehogy leégjen. Megkevergetem. Langyosra hűtöm, és egyenként belekeverem a tojások sárgáját, majd a vaníliaaromát és simára keverem.

A tojások fehérjét kemény habbá verem a porcukorral.

A csokis masszába egy nagy adag tojáshabot keverek és beleszitálom a lisztet összekeverem, és ezután adagonként, óvatosan beleforgatom a tojáshabot vigyázva, nehogy összetörjön.

Beleadagolom a formákba és 15-20 perc alatt megsütöm. Minél tovább sül, annál keményebb lesz és nehezebben esik össze. Ha hamarabb kiveszem a sütőből, akkor belül krémesebb lesz, de összébb esik a sütink.

Miután kivettük a sütőből, hagyjuk állni a formában kb. 5-10 percig, ezután már könnyedén ki tudjuk venni belőle (ha akarjuk). Igazából tejszínhabbal nagyon finom, de most nem volt itthon.
Azért így is elfogyott.

Jó Étvágyat!

Megjegyzések

mmama üzenete…
Te , ez nagyon jól néz ki, de a kis
formák is igen aranyosak.
Én ma is a diétás receptet csináltam
De épp mondtam kell egy másik sütöt is venni , mert a 12 db nem elég.
ezek mind nyammmmmmmnyammmmmmmm.
Amaranta üzenete…
Köszi! Az biztos, hogy pillanatok alatt elfogy a 12 db. Én is gondolkodom rajta, hogy veszek még egy formát, már csak azért is, mert a mostani már nem sokáig bírja :-)

Most azon gondolkodom, hogy ezt a sütit átültetem anyukám kedvéért diétásra. Diétás csokival, és cukorpótlóval, majd csak akkor, ha legközelebb megyünk haza. Fogok szólni, hogyan sikerült !

Népszerű bejegyzések