2012/04. Babavarrás: Babarózsa, avagy tavaszi lánybaba az ovinak

Ma délután, pihiidőben elkészült végre a cipője is, gyorsan kiszaladtam fotózgatni. Nagyon fújt a  szél, fázott is kicsit, de nagyon örült,  hogy kimehet végre a napsütésbe. Mikor megláttam a virágzó Babarózsa bokrot, már tudtam mi is lezs a kisasszony neve :-)

Még a hóembereket tervezgettem, mikor az óvónénivel már azt is megbeszéltük, készülnek tavaszi babák is. Már akkor elkészült a teste a fiúbabával együtt, de rá még várrni kell. Hiányzik az inge és a cipője. 

Először azt terveztem, hogy Tavsztündér és Mini Manó készül. Az arcuk hímzése hasonlít is kicsit, de aztán maradtam a kislány, kisfiú verziónál.

A haja pedig aszerint készült, vagyis próbáltam úgy elkészíteni, ahogy Vacskamati magyarázta az éves Babatalin februárban. Erről most nem is csináltam külön képet, ha nem felejtem el, akkor majd a fiúnál.

A tunika felsőrésze, a Tilda levenduláskönyvből van. Csak nagyítottam rajta kicsit. Nem akartam nyitottra, ezért csak húzott az alsó része. Mivel még betegek voltak a kicsik, ezért a délutáni alvásidő alatt sem mertem felmenni az emeletre varrni. Sajnos bizonyos idő eltelte után elvonási tüneteim vannak, ha nem varrhatok, hímezhetek, köthetek stb. Ilyenkor kézzel is képes vagyok nekiesni egy nagyobb darabnak is akár. Ez a kis felső szerencsére nem volt nagy falat, kb. 2 óra alatt el is készültt, kézzel varrva. A nyakát és az ujja kivágást pelenkaöltéssel varrtam körbe, a mellvarrás és a tunika alja szaténszalagot kapott díszítésnek fehérben, és egy vékonyabb szalagból masni került a copfokba is, nem csak a ruhára.


Igazából már így is tetszett, de szerintem kellettek rá a filvirágok. Saját kezűleg készültek azok is. A ruha tunika aljára kerülő virágnak, már az időközben felébredt Aura mutatta meg a helyét, és el is vitte a félig felöltözetett babát. Szerintem később fogok neki is varrni egyet :-)

A nadrágja az tegnap készült el, amíg Apa kint levegőztette a gyerekhadat, ennyi pihenést kaptam ajándékba :-). Gyorsan megvarrtam a fiúbaba naciját is, még pont belefért az időmbe. Azért gyorsabb ám a varrógép, mint a kezem :-)


A nacija is kapott filvirág díszítést, annyira üres volt anélkül...

Végül a filccipőcskék is zöldek lettek, és rájuk is került virág. Muszály volt, mindenki beláthatja.



És itt látható a teljes ruhatár, mert ugyan díszbaba lesz (bár jól bírj a agyerekkezek szeretgetését is), de nem tudtam nem öltöztethetősre készíteni.


Ilyen Őhölgysége csupaszon:


És sétáltunk az udvaron is kicsit, pld. a sárga pitypangok nagyon tetszettek neki, majdnem nekiállt szedni is egy csokorral, de hideg volt, és siettettem, hogy menjönk már be.


Azért felmászott a virágzó körtefára...


Visszafelé pedig megpihentünk a már-már elvirágzó fürtösgyöngyikék között, de már nagyon fújt a szél, ezért be kellett jönnünk.

A szabásmintája u.a, mint az őszi babáké, csak más az arcuk, hajuk, ruhájuk... (2010. októberi bejegyzésben a szabásminta  is megtalálható, de sajnos linkelni nem tudom, a blogger nem hajlandó engedni megnyitni, csak azt a bejegyzést egyenlőre.)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések