2012.01-03. Foltvarrás-Ménfőcsanak hosszú hétvége októberben

Hosszú bejegyzés lesz...

Nagy izgalommal készültem, talán 2-3 db foltot varrtam életemben. Na jó, lehet volt akár négy is. Vittem az összes korábban festett selyemmolinómat is, az új varrógépemet (nagy csalódás volt :-( mellesleg...). És varrtam-varrtam egész hétvégén. Jó volt nagyon.

A férjem vitt le pénteken késő délután, a gyerekek meg elkísértek, így könnyebb volt az elválás. Még játszottak egyet a klassz játszótéren. Én addig berendezkedten. Még visszajöttek elköszönni és indultak haza. Este a finom ebéd után (amit én este ettem meg, mert nagyon figyelmesen eltették nekem), már kezdődhetett is az anyagválogatás.

A hétvége programja a következő volt:
- Anyagfestés
- Részeg ember lépései blokk
- Spirál csillag papírra varrás technikával
- Zsinórtál készítése
- Karácsonyi waldorfangyalkák 3 féle (Lonci profi egységcsomagokat álított össze)
(remélem semmit nem hagytam ki)

Én nem festettem anyagot, mert az előző évekből nagyon sok festett selyemmolinóm volt itthon (bár nagy volt a kísértés, mert csodás színek születtek). Előkészítettem a spirált csillagot vasárnapra, amit papírra varrás technikával varrtunk. Erről eddig még nem is hallottam, izgalmasnak tűnt és nekem az is volt. Szerettem varrni :-). Aztán megbeszéltük, hogy mi lesz a másnapi és vasárnapi program. Elszaladt az idő, és éjfél körül feküdtem végül le.

Másnap reggel korán keltem, valahogy nem ment az alvás :-). Reggeli után belecsaptunk a munkába. Részeg ember lépései volt a napi program. A nappalink falára szerettem volna egy őszies hangulatú, színes, aránylag nagyméretű faliképet a kanapé fölé. 
Kaptunk hozzá sablont (én a nagy méretet választottam), egész nap folyamatosan tanultam az apró, munkát könnyítő fogásokat Loncitól és Méhikétől. Hogyan használjam a vágólapot, körkést, vonalzót, sablont. Többféle körkés is létezik (ezt sem tudtam, bár ez sok foltvarrónak nagyon furcsa lehet, mert nekik már természetes), és melyiket mikor érdemes használni. Kiválogattam a kb 32 féle színű anyagot. Mert nem akartam két azonos színt használni. 

Saját mércém szerint elég gyorsan elkészültem a szabással, aztán már gyorsan haladt az idő, mert a varrógépem nem akart varrni. Tépte, cibálta az anyagot, szóval feladtam és kölcsön géppel folytattam. Erről most nem is írnék részletesebben.

Szóval Méhike segítségével lett gépem, és ő segített a blokkok összevarrásánál is a sötét és világos árnyalatok szétválogatásában. Egy sötét és egy világos elem került összevarrásra. A tervem az volt, hogy még aznap befejezem, vagy legalább olyan fázisig eljutok, amit aztán otthon már segítő útmutatás nélkül is be tudok majd fejezni.
Összevartam a sötét és világos elemeket, amjd kezdődött a kirakó. Egy másik helységben a földön. Több változat is készült, több szem többet lát alapon nézegettük, változtattunk, készültek képek, majd a számítógépen ellenőrzés, és döntés a végleges változatról. Aztánsoronként összetűztem majd levarrtam mindet. Itt volt a vacsora ideje. Kicsit szusszantam, majd megtanultam keretezni, hátlapozni. Végül éjfél körül még kézzel előférceltem a tűzéshez (ez már itthonra maradt), közben azon gondolkodtam, hogyan is fogom megtűzni. ötletem sem volt. Aztán Lonci javasolta, hogy körökben, mert közben bizony beszélgettünk. Ez is nagyon jó ezekben a találkozókban :-)

Idáig jutottam egy nap alatt (közben a tűzéssel is majdnem elkészültem itthon a négynapos ünnep alatt):


Másnap reggel megint korán keltem. Szerettem volna délre befejezni a spirál csillagot, mert még zsínórtálra is fentem a fogam, vagy legalább annyira előrejutni, hogy itthon egyedül is be tudjam fejezni. Még hiányzott egy színárnyalat, és azt keresgettem, amíg a többiek ébredeztek. Aztán Lonci elmesélte, hogyan is fogjunk hozzá, és mi a  lényege a technikának. Profi sablont készített nekünk, és ha jól emlékszem még az előző napon átmásolta mindenki a papírvetexre (a vékonyabb fajtára, hogy jól látszódjon, persze én nem azt vittem, mert összekevertem itthon és a hímzésalátétet tettem be). Lépésről-lépésre haladtunk és nem tagadom, vagy háromszor bontottam, mert sikerült hozzávarnom amit nem kellett volna, de ezek csak apró malőrök :-) Délre sikeresen elkészült, itthonra már csak a keretezés és a hátlapozás maradt, na meg persze a tűzés.

Nem bántam, mert a keret színével nem tudtam megegyezni magammal és a hátlaphoz sem vittem anyagot. A férjem itthon javaslatot tett a keret színére, és teljesen egyet kellett értenem vele, úgyhogy a dilemmámat megoldotta, a hosszú hétvégén pedig befejeztem. Karácsonyi terítőnek varrtuk meg, és árokban, aranycérnával tűztem. Így csak diszkréten csillog :-)



Meg kell mondjam, hogy többféle karácsonyi anyagból is remekül mutat, volt aki Halloweenre varrta meg sárga-barna (vagy fekete?) színekben, boszorkánnyal, szellemmel, tökökkel díszítve faliképnek. Szuper volt!

Délutánra maradt a zsínórtál varrása. Már az augusztusi táborban is fentem rá a fogam, de időm nem maradt rá akkor (majd később írok róla egy küloön bejegyzést, amíg emlékszem...).
Ferdepánttal kellett volna körbetekerni a zsínórt, de én menet közben szépen levágtam és összegyűjtöttem a sebesszéleket. A selyemmolinó amúgy is nyúlik kicsit (nem is könnyű dolgozni vele, pláne tűzni!), és azzal tekergettem. Anikó segítségével azért én is elkészültem a tálammal, már csak a díszítés hiányzott róla, de ekkor már ki voltam kicsit facsarva. Hazahoztam és itthon díszítettem.





Összeségében véve és a saját teljesítményemmel nagyon meg voltam elégedve és nagyon köszönöm a lányoknak a tartalmas, nagyon jó hanguatú hétvégét! rengeteget tanultam é smár készülök a következőre.

Levezetésként még elkezdtem kézzel megvarrni az egyik angyalkát, de már csak itthon fogom befejezni a többivel együtt a héten. Úgyis szüneten van az iskolásom is. mindegyikőjük kap egyet-egyet a karácsonyfára. Azzal a szívecskével együtt, amit Loncitól kaptak ajándékba. Minden résztvevő gyermekei kaptak tőle :-).  Sok apró fogást megmutatott megint, hogyan lehet az angyalkákat profi módon elkészíteni. Mivel még egyikkel sem készültem el, majd a jövőben mutogatok :-)

Megjegyzések

ezkriszti üzenete…
Nagyon szépségeket készítettél.
Tökéletes kikapcsolódás egy ilyen tábor, biztos vagyok benne.

Népszerű bejegyzések